23.10.2014 w siedzibie Komendy Głównej Policji w Warszawie odbyła się konferencja prasowa poświęcona niezwykle ważnej Akcji Społecznej - „Bezpieczny, bo widoczny”, prowadzonej pod patronatem Komendy Głównej Policji i Krajowej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego. Podczas konferencji propagowano i uświadamiano, jak ważne jest noszenie przez dzieci odblaskowych elementów garderoby. Idę popiera firma produkująca obuwie dziecięce z odblaskami – BARTEK dlatego właśnie marka została głównym partnerem akcji.
Konferencję poprowadził Mariusz Sokołowski - Rzecznik Prasowy Komendanta Głównego Policji, który przedstawiając statystyki wypadków, wyraźnie zaapelował o wyposażenie dzieci w odblaski. Podkreślał, że głównym celem akcji jest zwiększenie świadomości dorosłych na temat bezpieczeństwa dzieci, ale także realna zmiana – pojawienie się na ulicach świecących punkcików oznaczających ŻYCIE! Najnowsza ustawa nakłada obowiązek noszenia odblasków tylko poza obszarem zabudowanym Należy pamiętać, że powinny one być noszone po zmroku również mieście! To rozsądna konieczność.
Głównym elementem kampanii są spoty informacyjne, których premiera nastąpiła podczas konferencji. Zagrali w nich Omenaa Mensah, Paulina Holtz, Karolina Malinowska, Artur Chamski oraz dzieci ze szkoły podstawowej nr 103 w Warszawie – link kanału http://www.youtube.com/channel/UCtbN8WZ_GKo7NomzNDk0OFg
Akcję swoją obecnością wsparły także gwiazdy: Artur Chamski, Violetta Kołakowska i Omenaa Mensah. Zgodnie stwierdzili, że dzięki odblaskom możemy znacznie zwiększyć bezpieczeństwo najmłodszych na drogach! A o konieczności ich noszenia należy przypominać zarówno rodzicom, jak i samym dzieciom. Obecne na konferencji młode aktorki Julia Wróblewska i Gabrysia Raczyńska chcą przekonać inne dzieciaki, że noszenie odblasków to nie „obciach”, a modny, mądry i bezpieczny wybór!
Zwrócono uwagę, że odblaskowe elementy szczególnie dobrze sprawdzają się na butach. Dlaczego? Ponieważ stopy i buty są w ciągłym ruchu, co powoduje ze same odblaski - a co za tym idzie - także i maszerujące dzieci są widoczne dla kierowcy z dużo większej odległości. Projektantka firmy BARTEK, Katarzyna Gałązka podkreśliła, że obuwie BARTEK jest synonimem bezpieczeństwa. „Dzięki odblaskowym elementom użytym w naszym obuwiu kierowca z dużej odległości dostrzega dziecko na drodze. W ten sposób misja BARTKA związana z profilaktyką i bezpieczeństwem ma zastosowane w życiu codziennym”. Akcje wspierają także Proama, oraz 3M Scotchlite, w której wynaleziono materiały odblaskowe.
Więcej o akcji: www.bezpiecznybowidoczny.org
Oraz linki do filmów:
www.facebook.com/bezpiecznybowidoczny
dostarczył infoWire.pl
Link do strony artykułu: https://wp.wirtualnemedia.pl/centrum-prasowe/artykul/bartek-partnerem-glownym-akcji-bezpieczny-bo-widoczny